Thanks For Viewing My Blog =) ~ http://misspororosws.blogspot.my

SPECIAL FOE GUYS

Views

BILA PEREMPUAN MENANGIS..
Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki?
Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, 
dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys,
kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys,
kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys,
jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...
Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama,
tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...



So, please Guys hargai perempuan.Jangan buat perempuan menangis tau !



With Love,

! Like Kalau Suka !

SAYANGNYA ALLAH PADA PEREMPUAN

Views

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG? :95:

Nak kena tutup sana, tutup sini.
Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising :55:
Perempuan, stoking pon kena pakai.
Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari.
Komfem x tahan bertutup semua.
Tapi, perempuan cool jek :17:
Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan.

Siapa kata jadi perempuan tu senang :s:
Tiap2 bulan, mesti ada penyakit.
Nak pergi kelas pon susah.
Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit :face16:
Cuba tengok budak lelaki , selamber jek.
Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit.
Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek.
Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit.
Hebat kan perempuan :120:

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
Hati ni Allah jadikan lembut betul.
Cepat jek sensitif :face29:
Cuba tengok orang putus cinta.
Selalu perempuan yg paling susah nak lupa.
Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru.
Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan.
Siapa yg paling teruk menangis?
Perempuan kan?
lelaki boleh gelak2 lagi.
Lembut tak lembut hati perempuan?
Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki.
Hebat tak perempuan? thumb

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah,
ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah
Diorang cakap, Allah x adil,
Kenapa Allah lebihkan lelaki,
Kenapa perempuan kena dengar cakap suami,
Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami,
Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah,
Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki,
x susah macam nak jaga sorang anak perempuan,
Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel,
Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan,
'lelaki x payah tutup pon',
Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki,
Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati,
Kesian kan kat diorang.
Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah,
diorang sanggup rosakkan diri diorang,
Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil.

Persoalannya sekarang
Betul ke Allah x adil dengan perempuan?
Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami,
Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa,
Kalau bukan kaki ibunya.
Betul, isteri kena ikut cakap suami,
Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya,
X adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil,
tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan,
Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya,
Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri,
Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu,
Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki,
Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu,
MashaAllah, hebatnya perempuan kan?
Kenapa perempuan hebat?
sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat.
Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio,
Banyak lagu pasal perempuan kan,
Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,
Jarang kita dengar lagu pasal lelaki,
Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan,
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia,
Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...
Orang akan cakap:
'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'
Kita x pernah dengar orang cakap:
'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'
Kan?

Hebat x Allah jadikan perempuan tu?
Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?
Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan,
Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni,
Perempuan senang nak masuk syurga,
Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)


X adil lagikah Allah dekat perempuan?
Oh perempuan, sedarlah,
Betapa sayangnya Allah dekat kita,
Betapa cintanya Allah dekat kita,
Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif
yg x berasas dekat Allah,
Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia,
Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan,
Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah,
Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan??


~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~




Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi?
"Sekadar perkongsian bersama"




With Love,

! Like Kalau Suka !